Saturday 5 January 2013

Kejayaan Dato' Husni diperingkat antarabangsa - Buka peluang pekerjaan kepada Rakyat Nepal

1. Pernah ada orang berkata, di Nepal terdapat suatu banglo yang dipanggil "Mansion" yang mana di dalamnya akan terjumpalah sesiapa yang ke sana; barisan pelacur wanita yang amat cantik untuk dilanggan; dan harganya amat mahal sekali.

2. MP Tambun, pada suatu masa dahulu pernah bertugas di Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan pastilah pernah ke Nepal untuk urusan dagangan antarabangsa.

3. Barangkali perdagangan manusia juga adalah suatu perdagangan yang amat laris dan lumayan pada masa kini. Di Malaysia, perdagangan manusia juga melibatkan kemasukan pekerja-pekerja asing yang pastinya juga adalah wang yang lumayan buat orang politik yang bijak dalam urusan yang tertentu.

4. Dato' Husni telah membina sebuah pasaraya hebat di tengah-tengah kampungraya gugusan Manjoi. Iaitu sebuah Pasaraya Mydin.

5. Sudah pastilah kini sebagai Mentei Kewangan, Husni boleh saja meluluskan wang berjuta-juta ringgit kepada Mydin untuk membina dua pasaranya secara serentak di kotaraya Ipoh. Kedua-duanya terletak di konstituensi Tambun.

6. Jika ada yang pernah melihat Husni minum-minum santai dengan tauke Mydin tiadalah yang perlu dihairankan lagi.

7. Husni adalah Menteri yang sangat berjaya dan janganlah ada sesiapa yang berani mengatakan bahawa dia bukanlah Menteri yang kaya raya. Husni memang seorang Menteri yang amat sangat kaya.

(...Bersambung......)


No comments:

Post a Comment